Thursday, May 3, 2012

Status för senaste kreativa projekt

En sak som är viktig för mig för att orka med kreativa projekt är att se att de faktiskt blir färdiga. Eftersom jag halkat efter rejält med del tre i trilogin, och för att inte tappa tron på mig själv helt, har jag därför satsat lite extra hårt på att få fart på två andra spår:

-Klädproduktion
-Illustrationsprojektet (som kom från ingenstans)

Alla tyger är nu valda för att starta med tillverkningen av det första provet. Jag sitter idag med de sista detaljerna på underlaget som sedan ska iväg till sömmerskorna. Det känns väldigt skönt att få ta denna idé till nästa nivå. 

Angående illustrationerna så har jag nu åtta stycken färdiga(av cirka 12- 14 stycken planerade). Även detta känns ovanligt skönt. Nästa steg blir att låta en art director konvertera dem till tryckdugligt material.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...