Wednesday, May 8, 2013

Fredrik T Olsson "Chain of Events"; bästsäljarstatus innnan lansering och tre nya, heta litterära agenturer

Ni kanske redan har koll, men det hade inte jag när jag läste den här artikeln från bokmässan i London. Jag vet inte vad det är med sådana här nyheter men jag bli svag i knäna av glädje. Tänk att få sälja till utlandet med sådan lätthet!

För övrigt har det under våren poppat upp fler überintressanta litterära agenturer i Sverige; Ahlander Agency, makarna Keplers egen Storytellers´ Agency (tillsammans med Elisabet Brännström, agent från London, och Bonniers förlag- what a mix!)och Partners in Stories. Den sistnämnda var den som sålde Olssons roman och där hittar jag ännu ingen hemsida.

Just thought you ought to know.

2 comments:

  1. Tack för dina fina tips. Jag har själv en agentur i Sverige som nu hart hört av sig och jag har lämnat manus och info om mitt författarskap. Väntar på svar. Hur gör du?

    ReplyDelete
  2. Spännande! Jag bidar min tid men håller lite mer koll än vanligt på nyheter inom bokvärlden. Trilogin ropar igen- jag vill verkligen att den ska få komma ut. Kramar!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...