Wednesday, November 7, 2012

Amazing Grace

Äntligen kommer Grace Coddingtons A Memoir! Jag kunde inte vara lyckligare. Efter att ha sett The September Issue som ju handlade om just September månads utgåva av Vogue, fick alla tittare sig nog en väldigt positiv överraskning av tidningens creative director. Den vackra Grace, hon som väver drömmar av fotografier och mode och som tycktes vara den enda som vågade stå upp mot Anna Wintour. Grace´s förkärlek för historia gör att hennes foton blir som de vackraste sagor. Den 12 november släpps A Memoir. A must in every fashionistas bookshelf!




Jag har snokat efter den här boken tidigare; Thirty years of fashion at Vogue. Alla modefotografierna måste vara som en fairytale för kreatörer och modeslavar att få studera in i minsta detalj. Endast 4000 dollar på Ebay.


Maken var söt och gav mig the September Issue av Vogue 2007, som dokumentären med samma namn baserades på. Den förvaras inplastad och tas endast fram vid högtidliga tillfällen. Bonito, bonito, queridas!
 
 
 

2 comments:

  1. Det där numret hade jag också, men utan att veta vilken historia den skulle skapa. Nu borta med vinden. Trist, kommer ihåg att det var ett mycket bra nummer.

    ReplyDelete
  2. Ja, den är fin och lite extra rolig när bilderna som man ser skapas i dokumentären, är tryckta i tidninge. Jag vårdar den ömt. :-) Inte lätt att veta när något ska smälla till. Kanske bara spara på allt! Kram Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...