Friday, November 2, 2012

Maloosak the Artist

Bloggandet har öppnat magiska världar av skapande för mig. Det roligaste är att jag numera träffar människor som också har huvudet fullt av kreativa idéer hela tiden, så att jag själv känner mig mindre ensam.

När jag gick på Christopher O`Regans releaseparty på Livrustkammaren tidigare i höstas, träffade jag konstnärinnan Maloosak. Vi fastnade framför en uppstoppad häst där jag stod och glodde. (Verkligen glodde- jag letade efter en speciell sak till mitt eget skrivande.) Maloosak och jag började prata om skapande och ditt och datt och hon gav mig blixtsnabbt ett förslag på idé till mitt skrivande. Hur roligt är inte det? Att någon faktiskt tar sig tid att fundera några sekunder, för en vilt främmande människas räkning? Jag kan bara kalla det ett stort, varmt hjärta.

Igår när jag läste Östermalmsnytt blev jag väldigt glad av att se Maloosak igen! Hon har precis haft vernissage som jag tyvärr missade. Men nu ska jag inte missa att sända henne ett par rader på telefonen. Maloosak the Artist gör fantastiskt spännande konstverk. Om ni vill veta mer kan ni t ex googla "Säkerhetsrisk" tillsammans med "Maloosak the Artist"... It´s a don´t miss...


1 comment:

  1. Spännande möten är något som verkligen kommit med bloggen. Det är dessa möten som till stor del ger mig inspiration till skrivandet.
    Trevlig helg!
    Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...