Thursday, December 13, 2012

Det svåraste med Magin...

... är att komma ihåg att praktisera att säga tack varje dag, gärna så många gånger som möjligt.
Idag har jag, efter en vecka av eget praktiserande, plockat fram Rhonda Byrnes bok igen. För att få lite fart och inspiration. Det är massor av saker som man liksom inte ser förrän man läser dem en andra bok.

Resultat efter första vändan av tacksamhetsövningarna har gått bra och jag fick verkligen fart på området med boken (amerikansk agent och översättare).
Förra året hade jag läst Rhondas bok "Kraften". Jag petade ned en liten lista med några önskemål inför 2012. Ett av dem var en resa till Maldiverna. Bara några veckor senare kom resan till mig- helt gratis! Det lönar sig verkligen att önska och att skriva ned önskningarna på en lapp för att sedan efter årets gång, ta fram lappen och se vad som har gått i uppfyllelse och se vilka drömmar man kanske har ändrat på.

Idag sökte jag på resor på nätet igen. Jag önskar mig för år 2013, gärna våren, två veckor på en paradisö som den på Maldiverna. Helt underbart och alldeles som i en dröm!
Vad önskar ni er?

2 comments:

  1. Så härligt att du fick en sådan resa! Ja detta tror jag ju stenhårt på, sen kommer såklart inte allt att slå in men ändå. Jag har ett inlägg på min sajt om en visionary wall (http://www.inner-outerbeauty.com/2012/06/real-visualization-board.html)
    som jag gav till min kompis, lite kul, hon skall precis resa till solen i tre veckor nu igen...
    Vi var två veckor i NYC och Connecticut i våras, och ärligt talat var det så fantastiskt på alla sätt för alla i familjen att jag gärna hade önskat att få göra om precis samma resa igen...kanske inte så originellt men hade nog önskat det mest. Och sen hoppas jag få in lite skidåkning. En dröm hade varit med maken ensam utan skidskola och tre barn och frusna tår...utan lite mer gluhwine och kasta sig nedför backen, och inte barnbacken då:) kram Caroline

    ReplyDelete
  2. Yes, secret brought me a new marriage at Nairobi, Kenya,a house , a brand new Car, shall I go on.....of course you got to flow with it, and thats not easy, who said lifes easy.

    Stevie, Anderstorp, Sweden

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...