Monday, December 3, 2012

Flöde med översättningen

Mailen går varm och något har sannerligen förändrats. När jag förr om åren sökt efter översättare har det alltid varit tvärstopp; nej, nej, ingen kan eller är intresserad och framförallt the money, allt satt fast.
Men nu! Först skrev snällaste författaren Christin det här fina inlägget för att hjälpa mig  (Picture and all of yours truly...), sedan kom samtal på samtal från vänner och familj med meddelanden om både pengar och idéer och sist kom ett samtal från en person som kanske kan ta sig an projektet rätt snart!

Imorse höll jag på att trilla baklänges när det visar sig att nästan alla av de 26 översättarna jag mailat vill ta uppdraget och flera av dem kan sätta igång rätt snart SAMT brinner för YA-genren!

Flyt. Helt otroligt!

TACK ALLA FINA VÄNNER! Ni som peppar när man trillar, stöder när man är svag och tror på en när man inte själv gör det. Such a blessing!

Jakten av översättare pågår alltså och fortsättning följer här på bloggen så fort jag vet något mer.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...