Wednesday, April 11, 2012

Christin, Mikaela och Janina- tre nya drömväverskor

Jag minns kartongerna. Fula, bruna kartonger men med ett mycket speciellt innehåll. Böckerna. De som det plitats på under sena kvällar och nätter. På helger. Jag har vuxit upp med en författare, en som vävt ord till historier. Det ligger en magi i det där. En drömverkstad bakom lyckta dörrar.

I dagarna släpps Christin Ljungqvists bok Kaninhjärta. Mikaela Holm ligger i startgroparna för sin roman När havet blåser ljumma vindar och jag kikar nyfiket in hos Janina som nyligen blivit antagen med ett fantasymanus för 9-12 åringar.

Drömmar vävs dagligen. Historier böjs och bänds så att det riktigt ska glöda mellan linjerna. Vi stöter och blöter tankarna kring uppbyggnad, idéer, samverkan och skrivkramp här på bloggarna. Christin, Mikaela och Janina kommer att få packa upp sina kartonger. Hålla om sin böcker, känna tyngden av sina historier. Hur vackert och inspirerande är inte det? Stort grattis till er alla tre!

Själv kisar jag mot ljuset och fortsätter drömma; det enda en aspirerande drömväverska kan göra. :-)

7 comments:

  1. Tack, vännen :) du är minst lika inspirerande med din aldrig sinande energi!

    ReplyDelete
  2. Vad roligt att du vill följa mig! Tack!

    ReplyDelete
  3. Det är härligt att se hur drömmar blir till verklighet. Nu väntar vi bara på att det ska bli vår tur :) Kram!

    ReplyDelete
  4. Tack för dina söta ord Christin!
    Janina- Jag är så förväntantsfull inför att få läsa mer om din bok och om vägen mot utgivninge. Vi skriver ju i samma genre så jag håller nästan på att brista av nyfikenhet!
    Anneli- Jag älskar när folk lyckas, det är så otroligt inspirerande. Våra böcker är på gång när som helst nu! ;-)
    Kramar till er alla!

    ReplyDelete
  5. Tusen tack! Jag hoppas att du en gång också får göra det! Drömmar är till för att uppfyllas sägs det ju :) (fast jag måste säga att lite av tjusningen ligger i jakten på dem också)

    Håller tummarna för dig!
    Kram

    ReplyDelete
  6. Tack Mikaela! Ser fram emot att få läsa dina ord när det är dags för utgivning. Känns som att jag har ruggigt många anledningar att bege mig nedåt Göteborgstrakterna snart... .-)

    ReplyDelete
  7. Ja Göteborg skulle nog må bra av ett besök av dig :) var håller du hus i vanliga fall?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...