Monday, April 30, 2012

Lingonhjärta och Jessica Hardiman- Två Power Ladies


För några dagar sedan fick jag det fina Power Award-priset av Anneli. Priset gjorde mig väldigt glad för, även om jag är förskonad från större draman i mitt liv just nu, finns det dagar då man är trött, less och undrar om kreativa projekt någonsin ska gå vägen. Att någon annan då påminner en och ger en styrka är mer värt man kanske kan tro. Som jag skrev i lördags ville jag återkomma med att skicka priset vidare och det går till två av mina favoritbloggar-vänner som jag tycker att ni alla ska ta en extra titt på:

Underbara Lingonhjärta som bor i Argentina och bloggar om böcker. Lingonhjärta läser i en rasande fart och inom skräck-genren finns det nog snart ingenting som denna svenska dam inte har avverkat. Jag ger Lingonhjärta priset för att jag vet vad det innebär att följa kärleken, bo utomlands och sakna sin familj som finns långt, långt borta. Det är styrka om något. Jag vet att Lingonhjärta också filar på ett eget manus och jag gissar att det kommer bli alldeles speciellt att få ta del av det någon dag...

För några månader sedan läste jag Kajsa Ingmarssons blogg. Hon berättade hur hon funnit en mycket nära vän tack vare bloggandet. Jag tyckte det lät rätt otroligt att man, utan att ens träffas, kunde finna nya vänskaper enbart genom old school brev-växling (fast tack och lov via mail.). Sedan hittade jag duktiga Jessica Hardiman som jag tycker att ni alla ska kika in hos. Detta är verkligen en power-kvinna inom genren författare! Jessica turnerar runt med sin bok om ängeln Valentin, håller läsningar på bibliotek runt om i landet, har skrivit en sång till boken som hennes dotter framför vid läsningarna, har världens duktigaste illustratör som gjort de fina teckningarna till berättelsen, reste ensam till bokmässan i Bologna med Valentin under armen och skriver nu på uppföljaren till boken! Och då ska man veta att hon mer eller mindre är egenutgiven. Jag är glad att få kalla henne min vän och finner hennes mail så otroligt givande med alla idéer och den enorma framåtanda som hon besitter. Don´t miss her!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...