Tuesday, April 3, 2012

Skrivflyt och vetegräs

Skönt när det flyter med skrivandet.
Antal skrivna ord sedan i söndags: 5 142 stycken.
Det var länge sedan jag satt och skrev i det här transliknande tillståndet.

Imorse bestämde jag mig också för att jag ÄR frisk, inte alls snuvig, febrig, yrslig, hostig och influensig. Botemedlet blir nu Vetegräs-juice till frukost. Renée Voltaire har bra vetegräs-pulver och det är bara att blanda i apelsinjuice eller vatten för en energikick.



Imorgon ska jag handla bladgrönt och göra gröna smoothies också. Det är toppen för att fixa formen om man varit sjuk ett tag.

Min favorit består av:
Bladspenat, cirka 65-100 gram
Apelsinjuice, färdig eller pressade apelsiner
Kokosflingor
Frysta hallon

Det är bara att blanda efter tycke och smak i mixern. (Men glöm socker eller sötningsmedel.)Supernyttigt och väldigt mättande!




3 comments:

  1. Jag älskar också green smoothies, min favorit är med baby spenat, fänkål, galia melon och banan samt en skvätt passionsfruktjuice. Yumm. Gott som också är nyttigt. Jag vet inte hur det är i spanien, men i Italien finns det färdiga att köpa, jättegoda, från märket chiquita. Kanske något för sverige att börja importera?

    ReplyDelete
  2. Honing! Glöm inte honingen ;) Bäste botemedlet i världen! Och du, glöm inte att det är helt ok att vila. Stephen King säger att det är när huvudet är nollställt som allt faller på plats. Skrivmässigt alltså. Och med tanke på att det är han som är min nya husgud, ja då lyssnar jag på honom :P

    ReplyDelete
  3. Kati- Det låter som en jättegod smoothie! Jag började med gröna drinkar rätt nyligen så jag vet varken om de finns färdiga här eller i Spanien. Vet du om det finns någon smoothie-bar kanske? Det finns väl möjligheter att köpa färskpressad vetegräsjuice på hälsokosthandeln mittemot Östermalmshallen (nybrogatan) men om de har annat också vet jag inte... Kram!
    Lingonhjärtat!- Honing är en björns bäste vän och även en skrivartokigs! Jag älskar honing på det mesta- men särskilt getost i ugn och honing på hela härligheten. Men då kanske vi inte är så nyttiga längre... Älskar S K: s bok om skrivande- läser den ofta. Brutal! He, he! Kramar!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...