Sunday, July 22, 2012

Apropå pushen

Jag mailade till barnlitteraturskontakten jag fick. Helt beredd på att inte få svar i semestertider blev jag överraskad när det kom ett mail rätt omgående. Men det var inte vare sig bra eller dåligt. Det var bara ett keep-on-doing-what-you-are doing-you-are-on-the-right-way-svar.

Blev inte glammigare än så.

Men visst är det ändå roligt när man är på sitt lägsta humör att någon tycks ringa från ingenstans för att peppa en att inte ge upp. Jag som inte tror på tillfälligheter tolkade det som ett klart tecken att kämpa på lite till.

2 comments:

  1. Jag beundrar ditt tålamod! Så här på sommaren är det väl inte annat att vänta än att det är segt inom förlagsbranschen. Jag hejar på Helena!

    ReplyDelete
  2. Tack Carola! Om det någonstans finns en tävling i just vem som har mest tålamod kan jag hoppa upp och sätta mig på att den skulle vinnas av en debutant! ;-) Kram!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...