Sunday, July 22, 2012

Kontakter i förlagsbranschen- Could have, should have...

Svårt ämne, det här med kontakter. Jag har alltid velat lyckas få det där åtråvärda förlagskontraktet för att min bok är så fantastiskt bra. Nu vet jag det som många av er redan visste; kontakter betyder gräddfil och det i kombination med ett bra manus är da shit.

Vill ni höra något galet? Jag har i flera år bott granne med förlagsdirektören på ett av Sveriges största barnboksförlag. Vi bar ut sopor samtidigt, pumpade våra cyklar och ställde ned våra tidningspåsar vid samma tider. En gång vågade jag mig på att fråga om de planerade några skrivartävlingar på förlaget. I retur fick jag några frågor om vad jag skrev och om jag hade något färdigt material, men inget mer. Inte ett dyft mer faktiskt.

Det är länge sedan nu. Precis då trilogin började ta form efter den där promenaden genom Stockholm för närmare åtta år sedan. Kanske hade jag hanterat situationen annorlunda idag. Oh, well, ni vet hur det är; could have, should have...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...