Monday, July 23, 2012

Ny plot, förläggare tillbaka från semester och tidningsartikel

*Tecknen på att jag inte ska ge upp skrivandet blir fler. Mer idéer kommer hela tiden. Visserligen till andra projekt jag har liggande runt i kring, men ändå. Välbekanta känslor av nyfikenhet på karaktärer infinner sig omedelbart. Men, jag orkar fortfarande inte ta tag i det. Trött, trött, efter denna skrivarvår. Jag noterar idéerna i ett dokument på datorn och låter det sen vara.

*Idag kommer en förläggare tillbaka från semester. Vågar man hoppas på att få höra något från och med nu?

*Mediumet som jag skrev artikel om, verkar få rätt; artikeln ser ut att bli publicerad mot hösten och redaktionen meddelade mig att de kan skicka ut fotograf. Väntar fortfarande på slutlig antagningsbekräftelse men det ser väldigt hoppfullt ut.

2 comments:

  1. Grattis till artikeln!! Håller tummarna, ska bli så spännande att läsa! :) och jag blir glad av att läsa att din lust kommer tillbaka. Så går det, tror jag, när man är mer rädd om sin energi och låter den bona in sig lite först. För fy katten, så vi tömmer oss när vi skriver. Ibland känner jag mig nästan lite sjuk :O

    ReplyDelete
  2. Hej Christin! Ja, sjuk är verkligen ordet när man försöker pressa ur sig storverk trots att huvudet inte orkar arbeta. Men jättebra med en liten paus på riktigt, alla idéer och tips som kommer från vänner och bekanta ger mig mer kraft att köra på! Tror du kommer gilla artikeln! ;-) Kram Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...