Wednesday, August 7, 2013

Amazons magi- Lejonets årshoroskop 2014 är en av deras "hot new releases"!

En del har frågat mig om det verkligen är så bra det där med att faktiskt ge bort mina böcker helt gratis på Amazon. Jag måste erkänna att jag har varit en aning tveksam i vissa stunder. Men så mindes jag vad Amanda Hocking, a k a The Kindle Millionaire sa var hennes nyckel till framgång: att lansera många titlar tätt inpå varandra.

Nu, när Skyttens årshoroskop 2014 ligger gratis på Amazon i dagarna tre, (snart 100 nedladdade böcker!) noterar Amazon att det rör på sig och vips, kallar de mitt årshoroskop för Lejonen 2014 för en av deras "hot new releases". Jag kvalar in på plats 3 av 27. Amazon tycker uppenbarligen att det rör sig nedladdningsvis för en av mina böcker och satsar då på att hjälpa mina andra. Eftersom avsikten är att släppa böcker varannan vecka hoppas jag kunna räkna med mer hjälp från Amazon på det här sättet.

I Sverige saknas denna möjlighet tyvärr helt. Jag kommer fullfölja det svenska årshoroskopet för Oxen 2014 men det är möjligt att jag sedan helt satsar på den amerikanska marknaden. Om inte Amazon Sverige ser dagens ljus inom kort, förstås.

1 comment:

  1. Intressant! Ska bli kul att få höra om fler av dina utvärderingar av detta.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...