Friday, August 2, 2013

Oxens Årshoroskop 2014 på svenska och Google Böcker

Jag mailade Google Böcker för lite mer information om hur man går tillväga för att ansluta sig. De meddelade att de för tillfället arbetar med väldigt få svenska publishers men att man kan lägga upp sin bok via deras Preview Program. Exakt vad det innebär är fortfarande oklart men jag gissar på att läsare kan söka och provläsa lite i boken. Exakt hur boken ska säljas är en aning suddigt fortfarande. Jag skrev tillbaka och bad om lite mer klargöranden angående publicering via dem. 

Det tycks som om Google Böcker har lite barnsjukdomar att kurera innan det flyter. Det är synd att den svenska e-boksmarknaden är så seg. Vi svenskar har inte alls samma möjligheter som de engelsktalande, inte ännu i alla fall. Sen får man i och för sig betänka att Sverige är ett land som inte är lika köpbenäget när det gäller e-böcker riktigt ännu heller. Men enda sättet att ändra på den situationen är ju att öppna marknaden.

Mitt hopp står fortfarande till ryktena om att Amazon öppnar för den svenska marknaden. Med tanke på att Google redan sagt God Morgon Sverige, är nog inte Amazon sen att haka på.

I vilket fall kom det svenska bokomslaget imorse. Faller hela konceptet med Google Böcker så ska jag ändå prova att lägga upp årshoroskopet för Oxen 2014 på den svenska marknaden via Publit.

Vad tycker ni?


3 comments:

  1. Snyggt! Och jag såg att Publit tydligen var gratis att ladda ner e-böcker, då tycker jag att du kör via dem de är bra att ha att göra med. Snabba och professionella. Jag kan inte ladda ner förrän efter helgen för jag är på landet utan min egen dator.

    ReplyDelete
  2. Ingen fara Hanna! Boken är inte riktigt klar ännu ;-)
    Thank you, Caroline! :-)

    Kram till er båda!
    Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...