Sunday, February 19, 2012

Att tjäna pengar på sin blogg


I en perfekt värld skulle jag få betalt av alla brudklänningstillverkare vars namn jag nämner i Lovable. Jag trillade över en sida där grundaren av en bröllopsblogg skrev om hur mycket pengar han tjänade genom annonsörer. Jag kunde inte låta bli att snoka runt lite. Jag hittade bla Blogvertiser och Euroads och självklart Google´s egen AdSense. Kriterierna för att tjäna pengar genom att blogga tycks vara:

1. Trafik (Mycket trafik. Helst mer än 10 000 besökare/dag om man ska vara intressant för annonsörer som modeblogg )

2. Exklusiva brudmärken som vill annonsera. (I mitt fall måste jag vända mig mot USA då de flesta uppdrag som man kan få genom t ex svenska Blogvertiser tycks vara inom andra områden som är långt borta från allt vad couture och glamour heter.

Jag har funderat på att anmäla mig till AdSense för att se vilka förslag jag skulle få på annonser. Men även Pay Per Post , som tycks vara den amerikanska systern till Blogvertiser, är intressant.

Vad säger ni andra? Är det någon av er som har erfarenhet av sätt att tjäna pengar på er blogg utan att "stöka" ned den?

2 comments:

  1. Jag såg förstås att du frågat mig på min blogg och jag önskar att jag hade ett bättre svar... Jag tjänar nämligen inga pengar på mina reklamgrejer. Jag lade in dem för något år sedan, dels för att kanske tjäna pengar men också för att jag tyckte det såg lite trevligt ut. Jag har valt företag som jag själv anlitar och gillar, men några pengar ser jag aldrig. Jag klickade in mig på denna:

    http://www.tradedoubler.com/se-sv/

    Du har ju en så nischad blogg att du verkligen borde vara sponsrad av både det ena och andra modehuset, men säkert är det svårt att få dem att vilja lägga pengar på den ändå...

    Ska bli spännande att se hur du gör! :)

    ReplyDelete
  2. Åh, tack! Jag misstänkte att det är svårt att få till det. Jag ska hålla dig/er uppdaterade om vad jag gör. Kram!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...