Sunday, February 19, 2012

Glückspilz

Jag ska lära mig sy. Symaskinen är inhandlad sedan flera månader tillbaka och jag går som katt kring het gröt. Ärligt talat, jag är rädd. Jag har aldrig sytt i hela mitt liv men nu kan jag inte låta bli att försöka längre. Jag har köpt boken Sy! av Cath Kidston för att ha något enkelt att starta med.


När det gäller exakt vad jag ska sy har jag tänkt satsa på just olika typer av väskor i stil med mini-totes. Efter många resor till Österrike har jag helt förälskat mig i deras Glückspilz, lyckosvampar. När jag var inne på Ohlssons Tyger på Sveavägen förra lördagen trillade jag av en slump över just en rulle med tyg med perfekt motiv. Sockersött, eller hur? Tyget kommer från den Österrikiska firman Tante Ema. Bara namnet gör mig alldeles knäsvag. Oh, so lovable!

2 comments:

  1. Jag rekommenderar att du skaffar dig en overlock maskin, allt man syr på en sådan ser bra ut. Lite svår att trä, men oh so worth it!

    ReplyDelete
  2. Oh dear! Overlock... vad? Maken köpte en fin maskin till mig, Singer Curvy. Vet inte om detta är en overlock-maskin men det är vad som finns att tillgå. Den verkar toppen och ska nog duga åt mig tills jag blir Sveriges nästa stora design-hopp! ;-) Som tur är ska klänningarna sys upp åt mig, lite övermäktigt projekt annars! Kram!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...