Sunday, February 3, 2013

Finding the white one

Igår var det dags för första provningen av brudklänningar för min väninna Lena. 
Now, to get you in the mood
Lena ska gifta sig i Italien. Ett varmt Sicilien, de första dagarna i oktober. Tänk er doften av jasmin i luften, en rosensmyckad stensal och italienska som viskas innan vigseln. Så. Var går man bäst för att hitta en klänning som passar ett sådant bröllop?
Ja, ni har säkert redan gissat det; Milagro de Nahrin på Karlavägen i Stockholm.

Vi fick hjälpa av duktiga Malin som även är skräddare. Tillsammans diskuterade vi eventuella möjligheter till ändringar under tiden som Lena provade sig igenom de utvalda brudklänningarna. Det blev spets, spets och vackra urringningar i ryggen:










Är du en blivande brud som ännu inte besökt Milagro? Missa inte den här butiken! De är Sveriges största återförsäljare av det spanska märket Pronovias. Bara det borde få er att springa dit med en gång .Milagro har även tagit in andra märken från USA och Europa och jag törs lova er att ni inte kommer gå besvikna därifrån. Dessutom är ägarinnan och medarbetaren Malin utbildade skräddare vilket innebär att ni inte besöhver springa iväg med er nyinköpta brudklänning under armen för att finna en sömmerska om ni vill ha ändringar gjorda. Milagro och hennes team fixar allt för alla i det kvinnliga bröllopssällskapet; bruden, the bridesmaids och brudnäbbarna. (Festklänningarna är to die for, om jag säger så. ) Inte många andra brudbutiker kan skryta med en sådan komplett service. Att sedan Milagro redan är favoriten för the socialité och levererar klänningar till festligheter såsom Nobelbanketten, gör det hela så mycket roligare. Jag skriver alla de här lovorden för att jag alltid har blivit så otroligt väl bemött hos Milagro och för att jag därför inte vill att ni ska missa butiken!

Stort tack till Milagro och Lena som lät mig fotografera!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...