Friday, March 23, 2012

Friday Night in New York

Förra fredagen var vår sista dag i New York. Maken och jag åt middag på Hill Country. Vi gick på restaurangen av en slump när vi var ute och promenerade vår första kväll i N Y. Maten är rökt kött i olika former som man kompletterar med tilltugg i form av sallad och/eller potatis/pasta. Med tanke på vårt intresse för hillybilly-musik och boots i alla dess former blev vi väldigt uppspelta när det var live-framträdande samma kväll.
Vi drack "Moonshine"-drinkar och hade riktigt trevligt. Grammy-vinnaren Brian White spelade sent på kvällen. Men bäst av alla var MacKayla Hunter. Jag höll på att sätta min drink i halsen när MacKayla berättade att hon endast var 16 år gammal och att hon har skrivit musik sedan hon var 12 år. När hon spelat färdigt talade jag med henne en stund. Mest för att jag blev nyfiken på om hon var signad av något bolag ännu. Och ja, Universal har plockat upp henne och på nätet kallas hon för "the next Taylor Swift". Up-and-coming, med andra ord. Hon var jättegullig och har vi tur kommer hon snart till Sverige för en spelning.
Maken och jag snubblade i säng vid två-tiden. Då hade jag dansat fötterna av mig, lyckats komma ihåg att köpa vatten på 7 Eleven och skrattat hela vägen tillbaka till hotellet. En mycket lyckad kväll!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...