Monday, March 19, 2012

Hogsmeade at the Wizarding World of Harry Potter in Orlando, Florida

Är man galen i fantasy och dessutom får chansen att promenera ned Diagon Alley i Orlando, bör man inte missa den chansen. Jag var som ett barn i godisbutik kan man säga. A word of caution dock, köerna är gaaaalet långa. Det tog cirka två timmar att få komma in i Hogwarts för the Harry Potter ride. Men jag kan säga att det var värt det hundra gånger om. ( Banan är konstruerade så att det ska kännas som man flyger på kvast över och runt hela Hogwarts, det var verkligen helt FANTASTISKT!) I Orlando var det för övrigt cirka 32 grader varmt den dagen så det var en tuff historia. Bra att veta om man är på väg dit med barn.

Maken och jag åt lunch på puben Three Broomsticks. Ett stycke Butterbeer inhandlades givetvis. Det smakade ungefär som vaniljkola och var väldigt kladdigt. :-) Precis som till HP-ride så var det långa köer till både Ollivanders och Three Broomsticks. Till godisbutiken Honeydukes, gick det bättre. Jag som ville köpa anteckningsböcker köade på för att sedan inse att det utanför butiken faktiskt fanns en hel del att köpa, utan att stå i kö. Men, men, det var jättekul i alla fall. Här kommer lite bilder från dagen.

Jag talade lite med konduktören på Hogwarts expressen. Kul att han frågade var vi kom ifrån och sa att han hade en bror på "Karlaplan". Galet liten värld.











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...