Thursday, March 14, 2013

Varför jag inte läser Debutantbloggen längre.

Hade det varit för ett år sedan hade ni sett mina kommentarer till de dåvarande Debutantbloggarna, dugga tätt. Nu kommer jag på mig själv med att inte ens gå in och läsa vad de nya Debutanterna har för sig, vad de skriver, hur de mår, hur de tänker och vad de kämpar med.

Anledningen? Tycker jag inte om en enda av de nya Debutanterna? Nej, så är det verkligen inte. Det här ligger på ett helt annat plan. 

Vem har rätt att bestämma vilka historier som ska berättas? 
I den frågan någonstans finns min anledning.
Jag antar att jag söker en annan väg. En annan väg till utgivning. Efter alla dessa resor mellan glädje, hopp och besvikelse efter samtal med förlag som nästan, nästan antagit manus, men sedan ändå tackat nej. Nu vill jag bestämma själv.

Det finns flera anledningar som gör att jag nu återigen glädjer mig åt den skrivande världen och vågar tro på möjligheterna att skriva och faktiskt tjäna pengar på det:
-Jag har en historia jag tror på. 
-Det pågår ett digitalt skifte i bokvärlden som innebär att vem som helst med lätthet kan dela med sig av de ord som den anser viktiga, inspirerande, glädjande eller spännande.
-Jag får bestämma själv.
 
Jag har hoppat på det här tåget, kära vänner. Slutstationen är "Den Nya Bokvärlden".
Ni kommer att få veta allt när tåget börjar närma sig målet.

2 comments:

  1. Väldigt intressant och spännande! Jag ser mycket fram emot att få veta mer. Kram!

    ReplyDelete
  2. Oj, vilket äventyr som väntar för dig.
    Mycket nyfiken på hur det har gått med översättningen, har du fått något gensvar?
    Här har man spridit via Twitter:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...