Monday, September 9, 2013

Dokumentären om 5:2 Dieten

 5:2 dieten : friskare, smalare, längre liv med halvfasta

Det talas om 5:2 Dieten överallt just nu- varenda människa vill eller följer redan dieten som går ut på att äta normalt fem dagar i veckan och fasta de övriga två. Fastan består av dagar med lågt kaloriinnehåll men består av fast föda (om man så önskar.)
Jag är nyfiken av en anledning: periodisk fasta sägs gynna kroppen självläkande förmåga. Om bieffekten sedan är att man blir smalare på kuppen, låter det som a winner.

Läkaren  och författaren Michael Mosleys BBC-dokumentär är ett bra sätt att bekanta sig med de medicinska fakta som talar för periodisk fasta. Ni hittar dokumentären HÄR.





2 comments:

  1. Hmm vi tänker så himla lika du och jag! Höll precis på att kolla denna igår och tänkte skriva om den snart, eftersom jag är inne på tredje veckan av 5:2, gillar den faktiskt! Känner att kläderna sitter lösare, lite i alla fall:) kram Caroline

    ReplyDelete
  2. Ha, ha- ja, vi tycks använda samma "intresse-frekvens"! Det är ju hur kul som helst :-) Och du har alltså testat- och det fungerar- det säger mig att det borde fungera alldeles utmärkt för mig då också! Har startat med låånga promenader för att vända den slöa Minuty-sommarens vanor till bättre sådana. :-) Hörs snart mer! Kramar Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...