Sunday, December 25, 2011

Christmas Day

Today I am :

1. Reading "If you have to cry, go outside" by Kelly Cutrone.
2. Eating way to much.
3. Sending grateful thoughts to God for blessing me with two dogs that need long walks, hence, avoiding the "round-as-a-meatball-look", although 2.
4.Going to the cinema

Merry Christmas to all of you!

Jag fick en prenumeration av tidningen "Skriva" i julklapp. Ska bli intressant läsning när den kommer om några dagar. Bio blir "The Stig-Helmer Story". Jag älskar Sällskaps-resan och Snowroller så jag håller tummarna för att denna ska ge några glada skratt. Resten av juldagarna ska jag varva hundpromenader med läsande av Kelly´s bok, se den sista Harry Potter filmen i min egen soffa och äta ischoklad tills det sprutar ur öronen på mig. Sen ska jag ta mig en tur på löpbandet för det goda samvetets skull. Ganska kravlöst och hur skönt som helst!

Det är bara några få dagar kvar tills skrivandet av den tredje delen ska dra igång på rikigt. Det ska bli både roligt och väldigt arbetsamt. Ni vet den där uppförsbacken när man bara vet att man ska get the job done och kämpar på framför datorn. I en perfekt skrivvärld avslutar jag min bok innan sommaren men jag vet inte om det går ihop sig med verkligheten.
Kan också meddela att det på måndag är 12 veckor sedan manus skickades in.

Intentionen att under 2012 på allvar arbeta mycket mer kreativt, och få betalt för det, är starkare än någonsin. Jag ska klura lite på olika sätt att få ihop det. Något stort modemagasin som önskar en dedikerad brudmode-bloggare så finns det en stycke sådan precis just här! ;-)

God Fortsättning på er allihopa!

5 comments:

  1. Hm, jag tror inte jag har någon dylik stöld på mitt samvete, hehe. Låter kul, dock. Särskilt den där skylten. Hur kan man INTE stjäla en sån, liksom?

    ReplyDelete
  2. Katarina- Ja, den där skylten får man nästa skylla sig själv om den blir stulen, resonerar jag. Den är ämnad att stjälas! :-)

    ReplyDelete
  3. Hm, did I just comment on the wrong post?? :D I did go back after i had read it, so that is why. (hihi, feel so blonde right now:P )

    ReplyDelete
  4. Det låter som om du har en riktigt skön och fridfull jul. Härligt!
    Hoppas att det nya året bär med sig ett riktigt härligt bokkontrakt. :) Och att du får komma igång med dina fantastiska klänningar.
    Många julkramar från mig!

    ReplyDelete
  5. Katarina- :-) No pasa nada!
    Anneli- Tack söta du! Må vi båda få bokkontrakt och få anledning att bära vackra klänningar under året som kommer! Starting with New Years! ;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...