Sunday, December 4, 2011

Det enda manusutskicket

Söndag och en ny vecka står för dörren. (Känns härligt gammalmodigt att svänga sig med sådana där uttryck). Funderade lite över mitt manus. Jag har alltså skickat mina två första delar i min serie till en förläggare. Ja, ni hörde rätt, endast en förläggare. Varför bara en? Jag har inget annat svar än att min känsla sa mig att det var det enda jag skulle göra. Planen är att skicka ut på bred front efter jul om inte något positivt hänt innan dess. Måste också erkänna att jag följt ett gott råd förmedlat från ovan angående tidpunkten för utskicket. Rätt eller fel? Den som lever får se.

My manuscripts are touring one publishers office, as we speak. Eight whole weeks and not a word. Good or bad? I haven´t got a clue...

4 comments:

  1. Det var en gedigen lunta! :P Är det hela serien?

    ReplyDelete
  2. Hmm ... Jag har fått höra tvärtom, att det är sämsta tidpunkten att skicka in. Men å andra sidan verkar det inte vara rätt tidpunkt någonsin om man läser allas refuseringar. "Passar inte i vår utgivning just nu".

    ReplyDelete
  3. Vad spännande! Jag hoppas att tidpunkten är den rätta och att du snart har ett kontrakt i din hand. Jag håller tummarna.

    ReplyDelete
  4. Katarina- Manus för de första två delarna är på cirka 600 sidor. Summan av sex års slit.
    Hanna-Jag har ingen aning om det är rätt eller fel, skickade ut det när det var färdigt och hoppas på det bästa. Sist skickade jag ut i maj, då hörde två förlag av sig och bad om anstånd att få läsas över sommaren. Trevlig stil tyckte jag och biföll ansökningarna. :-)
    Anneli- Tack, detsamma får jag säga! ;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...