Friday, December 30, 2011

Intention 2012

Det är ett vanligt förekommande inlägg på bloggarna nu; summeringen av år 2011. Jag får göra nästan samma sak men främst klargöra målen inför 2012.

Det svåraste med att åstadkomma något är att hitta exakt vad det är som ska göras. Jag tror jag var aningen oklar inför 2011. Jag kan inte minnas att det var någon enorm fokusering på någonting speciellt, även om jag så klart drömde om bok-kontrakt, barn och mer kreativt arbete även förra året.(Det sista infriades till del under senare delen av 2011. Jag kommer att frilans-skriva artiklar för en tidning och det finns intresse och möjligheter för aftonklännings-projekt.)

För att inte snurra ihop för många önskningar har jag satt upp tre klara, tydliga mål. Dessa ska jag intensivt tänka på som om de redan vore mina:

1. Bli mamma
2. Teckna bok-kontrakt för min trilogi
3. Byta arbetsbana till en kreativ sådan

Sen finns det så klart önskningar om en plats i solen igen, den där fina övernattningslägenheten på Östermalm och en kropp som en gudinna... Men det är okej om de önskningarna inte blir verklighet under 2012 eller ens 2013, för det jag tänker lägga alla kraft på är de tre gyllene önskningarna jag satt upp ovan.

Så.

5 comments:

  1. Åh, hoppas du får ett fantastiskt 2012 och att alla dina önskningar går i uppfyllelse. Jag håller tummarna jättehårt! Gott Nytt År och jättekram!!!

    ReplyDelete
  2. Lingonhjärta- Tack detsamma kära Lingonhjärta! Stora Gott Nytt År-kramar till dig!

    ReplyDelete
  3. Hoppas på ett underbart 2012 och framgång i allt du tar dig för. "Alla våra drömmar kan slå in, om vi har modet att följa dem" :)

    ReplyDelete
  4. Åh, vad jag hoppas med dig! På alltihop.

    Gott Nytt År!

    ReplyDelete
  5. Kati- Right you are, right you are! ;-) Detsamma önskar jag dig!
    Lisa- Tack söta du! Sänder goda, uppfyllda önskningar åt ditt håll också!
    Happy, happy New Year!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...