Thursday, July 18, 2013

Tjäna pengar på Fiverr.com (där jag gör mina bokomslag) NI VILL INTE MISSA DETTA INLÄGG!

Vi är tillbaka från gotländska stränder och vindpinade enar. Åter vid mitt skrivbord och skrivprojekten som jagar upp mig på morgonen.

I förrgår fick jag en förfrågan från en kvällstidning om det här med att tjäna pengar på nätet. Tyvärr hann jag inte ringa upp reportern tillräckligt snabbt innan denne hade fått svar på annat håll. Nevertheless, var det smickrande. Sedan jag började lära mig om entreprenörskap på nätet har jag fått många roliga kontakter och hittat fantastiska sidor för att både marknadsföra produkter och tjäna pengar. Reportern var intresserad av amerikanska sidan Fiverr. Som ni hör, handlar det om fiverr´s, femdollarstjänster. Här kan du köpa baske mig vad som helst för fem ynka dollar. Alla ni som undrar hur jag gör mina vackra bokomslag, yup: Fiverr. De kostar mig inte mer än fem dollar styck. Head on over och börja köpa och sälja med en gång.
Hatar ni engelska, testa då istället svenska motsvarigheten 50lappen.

På Fiverr och 50lappen kan man köpa följare till sitt FB konto, få hjälp med att twittra ut vad som helst, skapa roliga videos, skapa musik  m m. Stora reklambyrån DDB Stockholm har fattat galoppen och den enorma hypen som Fiverr har blivit och har crowdsourcat arbetet för ett helt video projekt, Väger ett andetag. Kostnad? 6000 kronor.

Fiverr växer med tusentals tjänster per dag och har miljontals besökare. Vill du tjäna pengar på nätet kan du bokstavligen starta inom loppet av några minuter.

Mina tips för att lyckas på Fiverr:
-Tålamod. Online business kan i vissa fall gå galet snabbt men oftast handlar det om att bygga en blogg, hemsida eller produkt under en längre tid. Jag har arbetat med Fiverr sedan förra året. Idag, cirka 8 månader senare, börjar det flyta. 
- Satsa på att ha många gigs ute, och håll koll på vad andra säljare har eller gör, för att komplettera eller göra samma sak, fast på svenska. 
-Var inte rädd för att ta bort gigs som inte fungerar. Satsa bara på det som kontinuerligt säljer.
-Överlevera alltid. Ju mer du ger, desto mer får du tillbaka. Good kharma rules.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...