Tuesday, November 22, 2011

Millenium wins an Emmy and Rooney Mara on my grounds

Yup. I am not surprised. Most Swedes agree that Noomi Rapace simply is Lisbeth Salander.I am one of them.




And then there is Rooney Mara. It is no small weight on her shoulders to try to live up to the expectations as the American Salander. She was shooting in Sweden during the summer. My husband bumped into Ms Mara one early morning. She was on the bike in her best Salander-outfit,catching the morninglight. Kindly she apologized for the delay as my husband had to wait for the shoot to finish.

And where was I when my husband was out meeting with Hollywood-stars in the wee early hours of the day? Asleep. Darn.

4 comments:

  1. Oh vad roligt! Fast jag är också lite peppad på den nya versionen för att se hur den blev. Fast mest för att en fin vän till mig jobbade på den och jag vill se hur hennes jobb blev :)

    ReplyDelete
  2. Vad härligt att arbeta med något inom det kreativa!Vågar man fråga vad din vän gör? Det kommer garanterat bli en spännande film!Blir du förresten tvungen att se den på spanska eller hittar du v.o?

    ReplyDelete
  3. Hon jobbar som scenograf ass om jag inte har fel. Det är det enda jag vet i och med att Hollywood-produktionerna är så topphemliga :)
    Som tur är så dubbas väldigt lite här. I alla fall på bio så det blir på engelska. Har hamnat någon gång på dubbad bio då jag inte kollat informationen ordentligt och man kan ju bli galen för mindre. Shrek till exempel. Riktigt dålig på spanska

    ReplyDelete
  4. Ha, ha, ja det tycks vara så att den som dubbar rollen som östtysk kulstöterska i en film, även dubbar den som Cindy Crawford i en annan, romantisk film. Svårt konstig upplevelse! Måste ha varit spännande för din vän att vara med på inspelningarna :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...