Saturday, June 30, 2012

Det spökar bland boksidorna

Jag skriver på min artikel om ett spiritiskt medium just nu. Det går bra- den skriver sig praktiskt taget själv. Det finns vissa kriterier för att tidningen jag ämnar sälja artikeln till skall anta den. Jag har därför inte lovat för mycket om eventuell publicering, bara att vi försöker. Men mitt medium är säker:
"Artikeln kommer ut. Det är meningen."

Sånt låter alltid spännande och ödesstyrt på något sätt.

Noterar också hur många böcker det är som är aktuella just nu med just medium i huvudrollen; Christin Ljungqvists Kaninhjärta , Amanda Hellbergs Tistelblomman samt den bok som jag avser att läsa nu; (även om den inte är purfärks i dagsläget) Eldvittnet av Kepler.

Rysbenäget hela helgen alltså.

1 comment:

  1. Jag har en bok i huvudet med en spökhistoria också. :) Måste bara redigera klart den jag håller på med nu innan jag kan börja skriva på den. Mycket är verklighetsbaserat, men det vågar man väl inte säga högt ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...