Monday, June 18, 2012

Lenotre Paris öppnar i Stockholm

Det var inte mer än några månader sedan Ladurée öppnade på Grev Turegatan. Nu är det dags för nästa macaron mästare att öppna på Karlavägen. Promenerade förbi det här under helgen. Lenotre lagar även utmärkt mat och jag gissar på att det, i likhet med i Puerto Banús i Marbella, handlar om en boutique där de kommer att sälja utsökta delikatesser och bakverk. Var deras matlagning kommer att ske är en annan fråga. Jag besökte deras matlaboratorium i utkanten av Marbella inför öppningen i Spanien och detta kära vänner är inget simpelt bageri. Allt är kontrollerat in i minsta detalj, recepten är hemliga och de head chefs som anställdes i Spanien fick alla åka till Paris för att drillas in i Lenotre Paris skola. Allt för att uppnå kulinarisk perfektion.

Håll utkik på Karlavägen 59!




7 comments:

  1. Hej Lovable,
    vad kul att du har uppmärksammat vår butik och är så medveten om kvalitet på våra produkter och bakverk.
    Ville bara tacka för recentionen och tala om att vi kommer att ha en soft opening den 12e Juli och du är hjärtligt välkommen in.
    ps.vi ligger på Karlavägen 59.
    MVH
    Nina H
    butiks chef

    ReplyDelete
  2. Hej Nina!
    Tack för titten på Lovable som är bloggen som älskar allt det goda och vackra här i livet. (Även om bokskrivande och brudcouture ligger högst upp på listan! ;-) ) Jag hade så gärna velat komma till er på öppningen men kan tyvärr inte då. Men jag kommer självklart förbi en annan dag! Skrev om öppningen i Marbella/Puerto Banús i en tidning i Spanien och fick lära mig en hel del. Vore kul att följa er öppningsresa med! Kommer teamet från Paris upp denna gång också? Ge mig gärna er hemsida! De bästa lyckönskningarna inför öppningen! /Helena, Lovable

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Helena,
      Ber om ursäkt för sen svar,jag såg precis att du hade svarat.
      Gillar verkligen din blogg,innan Vi kom på att hämta lenotre till Stockholm hade jag tankar på att öppna brud butik med italienska märken...men det blev inte riktigt av..

      Kom gärna förbi på en fika så kan jag berätta mer om vår koncept,jag finns i butiken alla dagar mellan 10 och 16.
      Vi har ingen hemsida ännu,Paris jobbar på det,men vi finns däremot på Facebook :)( Lenôtre Stockholm)
      hälsningar
      Nina på Lenôtre

      Delete
  3. Var in där idag och köpte ett gäng macarons! Trevlig personal och riktigt goda macarons!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Va roligt att du tyckte om våra macarons,du är hjärtligt välkommen åter.
      MVH
      Nina/Lenôtre-Stockholm

      Delete
  4. Toppen Sandra! Det är verkligen helt underbart och gott på Lenotre. :-) Hoppas du har en mysig sommar! Kram Helena

    ReplyDelete
  5. Hej Nina! Kommer gärna förbi och hälsar på hos er! Blir ju genast nyfiken på ditt intresse för brudmode också! ;-) Dessutom behöver jag några smashing bilder från butiken att lägga på bloggen.... Frågar efter dig då! /Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...