Friday, June 29, 2012

Hur många versioner av kapitel ett kan man egentligen skriva?

Det kan jag berätta: 7 stycken.
(Då har det ändå skrivits ned tidigare versioner som slagits ihop med andra, kortats ned eller förlängts.)
Hur länge är det mänskligt möjligt att orka skriva om, skriva om och skriva om?
Visst, det har blivit bättre för historien men, suck, så trist att inte få avsluta det här kapitlet någon gång.

Är det någon annan som gör samma sak? (Gärna med lyckligt slut- vore starkt peppande att få höra i rådande situation.)

1 comment:

  1. Jag har inte precis räknat omskrivningar av nåt enskilt kapitel. Mer så att det handlar om delar som jag kan sitta och fila på i hundra år innan jag antingen blir nöjd eller inser att det inte fungerar. Och jag tror i och för sig att man kan hålla på hur länge som helst, åtminstone tills man blir knäpp ibland.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...