Wednesday, June 27, 2012

Venus aka lilla lyckans planet går framåt idag

Idag går Venus framåt i direct mood igen. Det glädjer mig enormt. Venus råkar nämligen styra mitt karriärshus och när Venus backar händer det följdaktligen mycket lite på karriärsfronten. Nu ska det bli ändring på det!

Jag hoppas nu att perioden innan den 14 juli ska hinna ge mig några nya kontakter inom förlagsvärlden eller avseende andra kreativa projekt jag arbetar med. (Idag har t ex hela morgonen gått åt till att ta mått för mitt klädprojekt)

Ni kanske undrar vad som händer den 14 juli? Svaret är att planeten Merkurius börjar backa. Merkurius styr bl a kommunikation, skrivande, avtal, kontrakt och tekniska prylar. Dessa områden brukar vara minst sagt röriga när Merkurius saktat ned. Runt den 4 augusti är det på bättringsvägen igen. Det finns vissa saker man inte bör göra under en sådan period; skriva avtal, köpa datorer eller annat tekniskt och dyrt samt förvänta sig annat än förseningar och missförstånd inom kommunikation och resande. (Det finns dock några få undantag från dessa do-nots, dessa får jag ta upp om det stora förlaget skulle ringa mig och vifta med förlagsavtal)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...