Friday, June 8, 2012

Icakurirens Novelltävling

Det är mycket skrivtävlingar på gång nu. Jag gillar Icakurirens novelltävling.

Tema: "Väntan"
Längd: Max 10 000 tecken (inkl mellanslag)
Deadline: 26 juli
Ära och Berömmelse:
1:a pris-En bärbar dator, prisutdelningen sker hos Icakuriren i Stockholm. Vinnaren får dessutom träffa Cina Jennehov, som är utgivningschef på Damm bokförlag. Cina ger sina bästa råd för den som vill bli publicerad författare, vad man ska tänka på när man skickar in manus, och förstås allmänna skrivtips.
2:a–10:e pris-Ett inspirerande bokpaket.

Vad väntar vi på?

2 comments:

  1. Kanske att jag testar, men noveller tycker jag är svårt att skriva.. men vi får se.. eller så håller jag mig till bok nummer 2 ;)
    Lycka till om du satsar! Kram

    ReplyDelete
  2. Tack Mikaela! Jag vill gärna vara med men vet inte om jag hinner... Det eviga dilemmat. Ha en mysig helg! Kram!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...