Monday, August 27, 2012

Augusti månads resultat avseende förlagskontakt

Nada. Nothing. Ingenting.

För att inte driva både mig själv och mina närmaste till vansinne har jag lagt upp en ny struktur för livet. Den går ut på att inte vänta så himla mycket på eventuella förlag och att se till att få en balans i allt jobbmässigt som ligger och väntar i inkorgen, det egna skrivandet och familjelivet.(Angående förlagssituationen så går det ju i vågor det där; ibland låter man förlagsväntan vara, ibland gör man små listor och klurar över kommentarer och senaste trendenser inom förlagsvärlden tills man blir alldeles fullkomligt galen...) Just nu känner jag ett starkt behov av att låta det vara. Jag vill vara klar i huvudet för att skriva och inget annat.

Ett av stegen för denna nya struktur, där jakten på tidsvinst är målet, är att jag endast kollar blogg och mail en gång per dag. En enda gång. Om mina svar eller kommentarer dröjer lite så vet ni nu varför.

Idag har jag vunnit 4 sidor text på detta nya påfund. Inte så illa.

5 comments:

  1. Kan förstå känslan precis...man kan bli galen av att inget höra.
    Låter som en bra strategi, följ den!
    Och medan du väntar kan jag rekommendera dig att läsa senaste numret av tidningen "Nära". Så inspirerande.

    ReplyDelete
  2. Det låter som en mycket smart idé. Grattis till de fyra sidorna :) Kram!

    ReplyDelete
  3. Maria-Åh, "Nära", ja, den ska jag ta mig en titt på! Lite kreativt relaterade tips, eller?
    Anneli- Ja, det fungerade igår och jag kämpar vidare med samma plan idag. Så här några dagar innan fullmåne sover jag som en kratta så idag är det extra sömnigt i mössan, men de fyra sidorna från igår samt allt annat jobbmässigt jag hann med, gav blodad tand!
    Kramar till er båda!

    ReplyDelete
  4. Sänder stor kram till dig och jag tror på din plan och strategi.

    ReplyDelete
  5. Tack Maria! Det ger utdelning så just nu putsar jag min gloria mest hela kvällarna! ;-) Kram Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...