Monday, August 27, 2012

Förlagstrend just nu

Jag har hört det från Norges sida redan. Och så igår kom inside info från Tyskland också. Trenden som är på uppåtgång när det gäller vad bokförlagen letar efter just nu är; real life stories.

Med det i åtanke kan det bli intressant att följa händelser och kommande budgivningar på bokmässan som närmar sig.

Angående Pluto och Solens möte imorgon den 29 augusti, kan saker och ting redan har börjat röra på sig. Imorse var det dags för 5 miljoners vinst på Triss i Nyhetsmorgon på TV4. Något som inte händer alltför ofta. Imorgon är det en sådan där rekordsvinst på Lottos Drömvinsten och med just de astrologiska aspekterna imorgon, och även den 31 augusti, misstänker jag att hela rasket kommer att slå ner som en bomb och ge någon/några en hyfsad sparpeng på bankkontot!

Happy Tuesday!

2 comments:

  1. Jag kanske borde skicka in mitt manus igen ...? Eller, oops, jag har ju redan gett ut den. Men kanske till ett pocketförlag?

    ReplyDelete
  2. Hanna- Satsa på pocket då får du ju en andra chans till införsäljning till de stora inköparna också! :-) Kram Helena

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...