Monday, August 20, 2012

Måndag och skrivhöstens officiella början

Helgen har varit energisk. Massor av tankar om böcker, förlag, agenter, översättare och långa samtal med skrivande vänner.

Idésprutan Maria Edgren kom på besök och hade med sig hembakad blåbärspaj. Jag har cirkulerat kring kylskåpet halva morgonen redan. Känner mig lite som Nigella som nattäter godsaker direkt ur kylen iförd någon sidenpyjamas och perfekt sminkad. Det är inte natt och jag har varken pyjamas eller perfekt sminkning men jag är rejält frestad att äta paj redan till tio-kaffet!


Idag börjar skolorna och om jag inte hörde fel så ska Dallas ha premiär ikväll. Varken det ena eller det andra berör mig särskilt mycket. Istället har jag börjat dagen med att kliva upp extra tidigt, något som ska bli en vana hela denna hösttermin.
Ny deadline för trilogin är satt till "färdig innan jul."


2 comments:

  1. Idag är det bredaste fronten som gäller! Hallå förlagen, var god svara:)

    ReplyDelete
  2. Nu är det nya tag, lycka till med skrivandet!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...