Thursday, July 12, 2012

Att skriva på semestern...

...går sådär. Jag har hunnit ta mig an korrektur som är gjord fram till sidan 50 i mitt deckarmanus. (Jo, för, hör och häpna, jag släppte iväg mitt deckarmanus till en mycket duktig lektör för tre år sedan då jag skrivit klart manuset.) Jag rättar nu och funderar samtidigt på karaktärerna och om det är något jag bör ändra på. Och visst är det så. Men det hinner jag nog inte förrän vi är hemma på fastlandet igen.

För övrigt ska jag träffa författaren från Gotland på söndag. Det ska bli jättespännande att höra mer om hens böcker och dennes goda råd och tips till mig.

4 comments:

  1. Här går det verkligen inget vidare med skrivandet/redigerandet. Så mycket som ska målas och el som ska fixas. :(

    ReplyDelete
  2. Vad kul att du kommit igång med korrektur och redigering - det är ett ordentligt jobb med det.
    Glöm inte att du alltid kan använda dig av fler ögon :)
    Här skrivs det för fullt, snart paus...

    ReplyDelete
  3. Jag har i alla fall nått mitt mål att skriva klart manuset innan semestern är över. Nu återstår att se hur mycket jag orkar redigera...

    Vad spännande det låter med författaren! Nu blir jag nyfiken på vem det är. Längtar efter att du ska berätta mer. :)

    ReplyDelete
  4. Du verkar ha det väldigt mysig på Gotland. Jag har heller inte haft så mycket tid till skrivandet än så länge men jag hoppas få lite mer tid nu i helgen. Det är väl så med semester, att man behöver lite ledighet även från skrivandet (även om det är svårt att låta bli) :). Sommaren är för kort för att inte upplevas.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...