Friday, July 20, 2012

När någon pushar en

Igår tog jag emot ett samtal från en person jag inte har talat med på flera år. Personen ifråga var som en slags mentor när jag flyttade hem från Spanien och sökte arbete i Sverige. Igår ringde dock hen angående en helt annan sak. Hen hade hört att jag skriver och ville ge mig ett nummer till en person som sitter "mitt i gröten" när det gäller barnlitteratur. Stum av tacksamhet tog jag emot nummer och mailadress.

Idag sträcker jag ut mina armar över nätet mot denna nya kontakt.

3 comments:

  1. Oj vad spännande!!! Det är märkligt hur "saker" bara ramlar över en ibland :).

    ReplyDelete
  2. Lyckans dörrar finns runt omkring oss.
    Härligt!
    Kram till dig :)

    ReplyDelete
  3. Vilken härlig överraskning! Lycka till! :-)
    Helena Milton

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...