Tuesday, July 31, 2012

Slitigt värre med författande av tidningsartiklar

Det är inte skrivandet som är jobbigt. Det är the go, det gröna ljuset och ja, vi köper den idén.
Jag har skrivit och skrivit om, föreslagit nya idéer och kontaktat massor av redaktioner. Svaren, om de kommer, är ytterst tveksamma. Det mesta skjuts på framtiden. De är alltid åh, vi gillar den här idén, men inte nu.

Tröttsamt. Och samtidigt tursamt att det inte är detta jag ska försörja på mig. Hade blivit hemskt knapert kan man säga.

3 comments:

  1. Skriver du journalistiskt också? Låter intressant.

    ReplyDelete
  2. Jag frilansskriver lite om ämnen som intresserar mig. Det är väldigt roligt när tidningar tackar ja och publicerar, men den här sommaren har som sagt varit väldigt seg. Jag får väl skylla på stjärnorna... ;-)

    ReplyDelete
  3. Så du är utbildad journalist? Det verkar vara en bra väg in i författarskapet efter vad JAG har förståttt. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...