Friday, June 14, 2013

Luxury Lifestyle = Heart



Jag kontemplerar begreppet lyckas innebörd för mig själv. Man ska göra sånt när man står inför vägval. Det har jag läst i böcker.
Svaret jag har kommit fram till är lycka=personlig rikedom. Där personlig rikedom står för ett glatt, bankande hjärta som älskar varje dag.
Det enda som gör mig glad när jag tänker på mitt framtida arbete är när jag föreställer mig en bild av mig själv där jag går till arbetet och känner ett pirr i magen, håller självständigt i handväskan och inte dräneras på energi. Med det tycks jag nu också ha svaret på vad hur jag ska leta mig vidare när min anställning tar slut mot hösten: jag vill allra helst bli egenföretagare, arbeta kreativt och gärna få inspirera och hjälpa djur och människor.

Visst vill jag gärna ha en bekväm livsstil också. Kunna ge mig och min familj bekvämlighet, trygghet och rena kläder. Men jag tror det vandrar hand i hand, som en osynlig formel, du får tillbaka det du ger. Ge med hjärtat och du får tillbaka kärlek och lycka. Vågar du aldrig ge utan tanke på att få tillbaka, stänger sig vägar.

Bara att visualiera mig själv som lycklig i arbetslivet, lyssna tll hjärtat och intuitionen och se vilka vägar som öppnar sig.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...