Thursday, June 6, 2013

Sol, sol, sol och så lite tårta (samt manus/synopsis-noteringar)

För första gången på hela våren har jag latat mig en hel dag. Och ätit tårta. Nationaldagstårta. Det som var kvar av den vill säga, eftersom vi tjuvstartade redan till desserten igår. Mycket gott.

När jag solade mitt bleka anlete funderar jag kring synopsis för att lösa min bokkris. Världens bästa romancedrottning, Simona Ahrnstedt, ryckte ju ut för att hjälpa mig igår. Ett synopsis tycks nu oundvikligt. Jag har begrundat och antecknat på massor av små lappar i manus ändå inpå nattkröken igår. Jag har gått igenom mitt 10-sidiga dokument med övergripande handling, ändå krävs det mer. Sidokaraktärer måste redas ut och hålrum fyllnas. Så här i nuläget, andas  projektet en del hopp, trots att jag inte ens öppnat ögonen eller hållit i en penna under dagen. Istället har jag mentalt frågat mig fram genom de kapitel där krisens lampa lyser flitigast! Rekommenderas faktiskt.Jag fick en del svar från några av karaktärerna. :-) Må detta fortsätta...


Hoppas ni har det lika soligt, varmt och skönt som jag idag!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...