Wednesday, January 18, 2012

Första kapitlet- Sorgligare än planerat

Jag står inför en utmaning (ännu en) som jag inte tycks ha förutsett. Det första kapitlet får en sorgligare ton än jag tidigare insett. Samtidigt ska det vara spännande också. Det är svårt att få till balansen. Jag vill inte trötta ut mina barnboksläsare men det finns inget annat sätt. Jag längtar tills jag är klar med kapitlet. (Om någon undrar, skriver jag inte alltid första kapitlet först. Det blev aktuellt först för några dagar sedan.)

Antal sidor i manus just nu: 32

Nedan ser ni överblivet material. Cirka 200 sidor idéer och överflödiga scener och information. Man hinner samla ihop en hel del på sju år... Även om idéerna inte kommer att finnas med i böckerna är det bra att ha att bläddra i när jag skriver.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...