Wednesday, January 11, 2012

Skrivhjälp

Jag går som katt kring het gröt idag. Jag grämer mig och funderar. Vankar lite av och an, sitter ned och petar bland redan svårtydda anteckningar.

Tittar lite på skoj i bokhyllan för att se om något kan hjälpa mig eller kanske bara pigga upp mig.


Favoriten är Stephen King. Lättsamt och roligt om hantverket att skriva som dessutom inleds med en biografi.

Övriga som syns på bilden är

-Att skriva börjar här av Maria Küchen (köpte jag till skrivkurs som Ordfront ordnade)
-Konsten att döda av Sören Bondesson

Jag fastnade idag för Jens Lapidus, Åsa Larsson och Tove Klackenbergs bidrag i Bondessons bok. Varför känns det alltid så speciellt att läsa hur andra lägger upp sitt skrivande? Som om man kommer nära en magisk formula på något sätt...

Nu är det dags att skriva vidare tills jag löst min plot-frågan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...