Sunday, January 1, 2012

A New Start



Jag är mätt. Väldigt mätt. Maken lagade sju rätters middag igår. Med den äran, kan jag tillägga. Även om vi är ett jämställt par har det av praktiska skäl blivit så att jag lagar maten för det mesta men på nyårsafton sköter maken allt. Inhandling, komponering av meny, förberedelser, dukning, tillagning och servering. Kvällen var helt underbar. Att få sitta still och bara svepas med i diskussioner utan att behöva avbryta för att hämta nya stearinljus, fylla på vattenkaraffen eller gå ut med hundar i trädgården, vilken dröm!

Inför det nya året ska man blicka framåt, men ibland river gammalt i kropp och själ. Sådant som oförklarliga rädslor, fobier eller sjukdomar som verkar så svårt, för att inte säga omöjligt, att bemästra. Då kan den här mannen göra underverk. Efter ett enda besök med honom försvann min oförklarliga rädsla för att köra bil som genom magi. Jag har rekommenderat honom sedan många år tillbaka och ingen av har någonsin kommit därifrån besviken.

Jag känner ingen rädsla, dock mer som lätta fjärilar i magen. Det ska börja skrivas nu... Inte så mycket mer att kommentera där i nuläget men förhoppningsvis kan jag avlägga rapport inom några dagar.

En galen notering; Det är cirka 12 år för sent, men alla tekniska apparater tycks ha kraschat vid tolv-slaget inatt. Är det någon mer som fick stänga av tjutande datorer eller som inte kan starta mobiltelefonen idag? Om de tekniska problemen inte kan skyllas på försenade millenium-effekter, får jag väl hänvisa till Nostradamus domedags-profetia om år 2012... Med start av det tekniska då uppenbarligen.

Ni glömmer väl inte fantastiska Susan Millers Astrologyzone idag? Januari-horoskopen ligger och väntar...

Gott Nytt År på er allihopa!

3 comments:

  1. Nej jag får inte glömma att kolla upp januari månads horoskop. Det allra första i år :)
    Jag önskar dig ett riktigt härligt och framgångsrikt 2012!

    ReplyDelete
  2. Anneli-Ja, gör det. det är verkligen bra och lätt att läsa. Jag älskar att läsa det varje månad! (som du redan vet ;-) )

    ReplyDelete
  3. Och tack vare dig så kan också jag läsa det varje månad numera :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...