Sunday, January 20, 2013

Del 2. Affiliate- ett steg för att tjäna pengar på nätet

Idag anmälde jag mig som s k affiliate för att sälja produkter på nätet. Detta är ett led i att tjäna pengar på bloggen som går ut på att man marknadsför andras produkter på sin hemsida/blogg och får ta del av vinsten om någon köper det man annonserat. 
Det man erbjuds via Blogger för att kunna skapa intäkter på bloggandet är Googles egen produkt AdSense. Om jag har förstått det rätt ska man då få annonser matchade med ens innehåll, i mitt fall brudklänningar, astrologi, lifestyle, hälsa och publishing, publicerade på den plats där man ger AdSense utrymme. Jag har inte ingående studerat hur AdSense fungerat men vid en snabb google sökning har jag inte stött på någon som tjänat fantastiskt mycket pengar på att aktivera AdSense. De flesta annonser verkar också ligga en bit ifrån de produkter som jag önskar ha på Lovable.
Eftersom jag vill vara med selektiv än så, valde jag att gå med som affiliate för att sedan själv kunna välja vilken produkt som jag tycker låter intressant.

I takt med att Lovable växer (för det gör den helt otroligt nog hela tiden- tack!), blir också annonsintresset större från företag och då kan jag ta kontakt med företagare direkt för att marknadsföra möjligheten att annonsera hos mig om Lovable passar deras målgrupp och produkt.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...