Friday, January 18, 2013

Spiderweb- Jag behöver er hjälp; vad ska jag skriva en e-bok om?

Jag fortsätter att spinna mitt kontaktnät på internet. Jag suger åt mig som en svamp av tankar och tips kring hur man marknadsför en bok via cybervärlden.
Visste ni att The Secrets stora framgång började redan innan dokumentären med samma namn ens hade haft premiär? Att ryktet om filmens premiärdatum spreds bakvägarna på nätet, via landningssidor, opt-in pages och snygga websidor i flera versioner?
Om man nu ska marknadsföra sin bok på nätet finns det så oerhört mycket man kan göra som går utanför bloggandet. Jag är inte förvånad men det är som om en helt ny värld nu har öppnat sig.

För egen del innebär detta att jag nu behöver ett stycke produkt, d v s e-bok att sälja. Jag har bestämt mig för att inte prova med trilogin. Jag måste känna på marknaden först. Därför vill jag fråga er en sak och jag hoppas att MÅNGA av er svarar:

Vad skulle ni vilja läsa om i en e-bok? Tänk informationsmässig och på följande teman:
-Hälsa
-Ekonomi
-Livstil
-Boende
-Resor

Boken ska skrivas på engelska.
Jag vore verkligen så glad för era svar! Nästa steg i den här skolan om hur man tjänar pengar på nätet, blir att skapa en e-bok på det tema/förslag som låter som det är mest populärt och resa vidare mot publicering och försäljningsstrategier.
Och ni ska självfallet få följa med!

6 comments:

  1. Kan du inte skriva (om) horoskop? Eller brudklänningar (livsstil då antar jag)?

    ReplyDelete
  2. Mmm, funderar, funderar... :-) Kram!

    ReplyDelete
  3. Jag skulle vilja läsa om hur jag uppnår mina mål, hur jag kan ta hjälp av astrologi och/eller positivt tänkande.

    ReplyDelete
  4. Jätteintressant detta, har själv tittat på att göra e-böcker ett ganska bra tag men inte kommit till skott, kommer alltid något emellan...anyway, jag tror att man skall satsa på det man brinner för eller har mycket kunskap om. Som t ex astrologi eller bröllopstema, som Hanna ovan föreslog. Tror båda ämnena är jättebra och gångbara! Ser fram emot att följa denna serie här,kanske blir den där kicken jag behöver också haha...
    Kram Caroline

    ReplyDelete
  5. Åh, jag älskar alla de teman som du skrivit upp. Men kanske på något sätt om hälsa och slå undan all hets om olika dieter etc utan mer om balanserad hälsa, bra mat för kropp och själ (vilket kan innebära godsaker i viss mån, när man mår bra av det) och även träning utan hets. Äh, jag vet inte. Men det ska bli spännande att följa din väg!

    Jag är här inne och kikar emellanåt, men har inte varit så blogginspirerad det senaste (som du kanske märkt på min tomma blogg, men nu hoppas jag på att få lite ny luft i lungorna).

    Lycka till med det du tar dig för! Jag kommer följa din resa :)
    Kram Mikaela

    ReplyDelete
  6. Tack för alla era kommentarer! Jag dras mycket till hälsa/positivt tänkande och alternativa metoder. Jag har en aning om ett tema men är än så länge obestämd. Fortsättningen följer. Att få inspirera någon till goda tankar eller kanske att skapa e-böcker vore en ära och sann glädje. Jag ska göra mitt bästa! Många kramar till er alla!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...