Wednesday, January 16, 2013

Pimpa din profil på Foobcovers.com

De nya  planerna involverar kreativitet på ett helt nytt sätt. Jag måste faktiskt säga att jag helt har vänt på mitt synsätt av detta med böcker, self-publishing och skrivande. Anledningen är att jag tillbringat de senaste fyra nätterna (ja, det finns ju bara 24 timmar på dygnet....) med att studera marknadsföring på nätet. Det handlar om att sälja sin produkt, t ex sin e-book på nätet, och få den största delen av kakan själv.

Om det inte vore för bloggen, ligger jag efter i den virtuella världen. Jag inser att det är dags att skaffa sig både Face Book och Twitter för bloggens räkning. På det sättet kan jag sprida mina nyheter extra snabbt. Under tre veckor i rad har jag nu fått förfrågningar om att annonsera här på bloggen för egenföretagare. Helt oväntat, måste jag säga. Men, en annan smider medans järnet är varmt och klickade snabbt hem böcker om hur man tjänar pengar på bloggen, annonsera m m. Ord som affiliates, SEO och landing page, kommer nu att få större och större del av min tid. Eftersom jag är en rätt kvalificerad newbie inom entreprenörskap på nätet har jag massor att lära. Och ni ska självfallet få följa med. Alla som vill lära sig hur man kan tjäna pengar på bloggande och internet, bör alltså återkomma!

Till att börja med måste jag nu starta en Face Book sida och en rolig, sjysst, witty Timeline Cover är det första jag ska skapa. Jag hittade en sida som heter Foobcovers som skapar just detta. Ett wedding day cover kanske? Skulle väl kunna passa Lovable? Eller kanske ett I love shoes cover? Eller ska man göra sig själv till kändis i ett Cinema Celebrity cover?

Ja, jag har lite att funderar över som ni hör....


2 comments:

  1. Låter spännande! Ser fram emot att följa din resa! Kram Kim

    ReplyDelete
  2. Häftigt! Den sidan måste jag kolla upp lite mer. Tack för tipset. Kram!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...