Wednesday, November 23, 2011

Inspiración divina

To get in the mood for writing today I will probably be playing this tune over and over again. Spanish group Chambao makes my heart tick faster and feeds me with images of fire, jealousy, pride and alegría. Wow!Gracias por ese arte!

Spanska gruppen Chambao gör musik som kanske kan kallas flamenco-chill och som är fullkomligt gudomlig. Låten "Ahí estas tu" är simplemente encantador. Men denna,"Pokito a Poko",ger mig alltid massor av idéer till min egen historia. Den historia där en zigenarens magi på 1500-talet får en högst viktig roll för Stockholm och Gamla stan på 2000-talet.






2 comments:

  1. Vilken otroligt härlig musik. Den behöver jag höra mer av :)

    ReplyDelete
  2. Ja, men visst är den underbar! Jag blir alltid så himla glad när jag hör Chambaos musik!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...