Friday, November 25, 2011

Relaxing weekend


Oh, what a joy! It´s Friday! This weekend I will celebrate my birthday for the second time. My family from the big city are coming to see little me out on the countryside.
I will dedicate a few hours to working on my synopsis, read new Elle and take dogwalks without being stressed. Today we have a solareclipse in the sign of Sagittarius, my sunsign. I am on the look out for great things to present themselves. So far nothing...
Happy Friday to you!

Imorgon blir det alltså andra födelsedagsfirandet för mig. Släkt som inte kunde komma igår, kommer imorgon. Det blir mer tårta och champagne.
Jag kommer troligen ägna en god stund åt min nya symaskin som jag fick i födelsedagspresent tillsammans med en massa fina trådrullar, saxar, nålar m m från Cath Kidston. Jag ska börja med ett enkelt syprojekt är det tänkt; en väska.

Idag har jag mest sprungit runt och när jag suttit ned har det varit framför en massa olika rättsfall inför skrivandet av en inlaga till rätten. Jag har fortfarande tid på mig och känner mig inte så stressad för den saken. Istället blir det mer synopsis-skrivande, förhoppningsvis framför en sprakande brasa och en stor kopp te. Och noggrant studerande av Elle, samt DN Boklördag... Mmmm, helg!
Ha en underbar helg!

1 comment:

  1. Det är verkligen härligt med helg och det är dessutom adventshelg!
    Ha det riktigt mysigt med släkten, sömnad och synopsis! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...