Monday, February 20, 2012

Caracola Gigante

Förra året vid den här tiden satt jag (också) fast i skrivandet. (Är det årstiden man ska skylla på kanske?) När mina vänner frågade hur det gick efter otaliga timmars knackande på tangentbordet, svarade jag besviket:

"Det enda jag åstadkommit är en Caracola Gigante, en gigantisk snigel, som heter Ingeborg."

Det låter ju inte klokt, eller hur? Men det blev bra.

Efter denna helg kan samma fråga besvaras enligt följande:

"Jag befinner mig i en mycket trång jordhåla med tre lurviga figurer och en förtrollad speldosa".

Toppen. Verkligen.

2 comments:

  1. Jag tycker att det låter galet spännande! : )

    ReplyDelete
  2. Du är alltid så positiv. Tack! Det behöver en stackars jurist som varit intstängd med tre suspekta figurer i den där jordhåla ganska länge nu! ;-) Kram!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...