Monday, February 27, 2012

V.Å.R och hur en bästsäljare skapas


Det är baske mig vår på väg. Min mamma handlar alltid tulpaner så tidigt som möjligt på vårvintern för att sätta fart på vårkänslan. Jag gjorde samma sak för några dagar sedan. De slog ut i en vacker korall-färg. Jag blir glad varje gång jag ser dom!

I fredags fick jag alltså veta att manus nu ska läsas på förlaget. Tog bara drygt 4 månader att få det beskedet efter att jag skickat in båda manus i början på oktober förra året. Hur lång tid denna, nya, väntan blir, har jag ingen aning om. Jag roar mig och maken med att säga att "tänk om de läser jättesnabbt och ringer innan resan till USA" och "tänk om de ringer och säger att de inte kunde sluta läsa" och "tänk om de säger att det inte råder någon tvekan om att de vill ge ut min trilogi" och...

När jag vill gå alla händelser i förväg och fantisera riktigt ordentligt brukar jag läsa Från inget till allt på tre år. En praktiskt guide till hur en bästsäljande författarprofil skapas av en skicklig agent, en driven författare och bokförlag.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...