Monday, February 6, 2012

Litterära agenter utomlands

Tycker ni att det är för mycket couture och för lite bokskrivar-inlägg? Jag är benägen att hålla med men det är varken roligt för mig eller er att skriva/läsa om hur skrivandet fortfarande inte har släppt. Men jag kan dela a piece of literary information med er i alla fall. I mitt sökande efter litterära agenter (visste ni att det bara finns en enda agent för barnböcker i Sverige?) har jag valt att titta lite över gränserna. Här är min sammanfattning av rådande situation när det gäller var svenska agenter står att finna utomlands:

1. Berlin
2. London
3. Barcelona
4. Finland (nåja, Finlands-svensk i alla fall)

Kanske kan vara skönt att veta om ni, som jag, anser att den svenska agentvärlden är alldeles för liten.

Är manus på engelska ligger så klart möjligheterna på en helt annan nivå. Varför inte prova Christopher Little Agency. Ni vet, han som hjälpte en viss Ms Rowling på vägen...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...